نمایش دادن همه 8 نتیجه

نمایش 9 24 36

Telefunken M82

تماس بگیرید
Large-diaphragm Cardioid Dynamic Microphone with Switchable Low-middle Frequency Filter and High-frequency Boost

Telefunken AR-51

تماس بگیرید
The large diaphragm, multi-pattern TELEFUNKEN AR-51 was created to bring the classic circuit of the ELA M 251E and C12 into a new, more affordable microphone. Featuring edge terminated TK51D capsule, a NOS (New Old Stock) ECC81 / 12AT7 vacuum tube and newly manufactured Haufe T14/1 output transformer, the AR-51 captures the same clarity as its predecessors and provides similar sonic characteristics, with its own unique distinctions.

Telefunken U47

تماس بگیرید
Large-diaphragm Tube Condenser Microphone with Switchable Cardioid/Omnidirectional Polar Pattern and NG Power Supply Every great singer deserves an amazing microphone, and for more than 60 years the U47 has been that microphone. Its authoritative mid-range and extended low-end response have made the TELEFUNKEN U47 the “go to” standard for any serious recording studio. The TELEFUNKEN Elektroakustik recreation of the U47 large diaphragm tube microphone is exact in every detail, down to the historically accurate BV8 output transformer and M7 capsule.

Telefunken CU-29

تماس بگیرید
Developed around the stellar NOS (New Old Stock) 6AK5W vacuum tube, the CU-29 Copperhead was created to provide a versatile and sonically balanced tube microphone. Coupled with a Lundahl LL1935 output transformer, the CU-29 is a large diaphragm fixed cardioid workhorse, accurately recreating practically any sound source with supreme fidelity. Being a cardioid only microphone, the R-F-T CU-29 Copperhead employs a single-membrane version of the TK67 large diaphragm capsule used in the AK-47 MkII microphone, which undergoes rigorous testing in our laboratory prior to installation

Telefunken ELA M 251

تماس بگیرید
Large-diaphragm Tube Condenser Mic with Cardioid, Omni, and Figure-8 polar patterns, Locking Flight Case, Lunchbox-style Power Supply, and Wooden Microphone Box Effective June 1, 2017 TELEFUNKEN Elektroakustik has suspended standard production of the AC701 based ELA M 251 microphone. Please note that we will continue to produce our most popular flag ship microphone, the ELA M 251E, which features the more common GE JAN 6072a vacuum tube.

Telefunken TF47

تماس بگیرید
Large-diaphragm Tube Condenser Microphone with 3 Polar Patterns, Power Supply, Shock Mount, Case, and 7-pin Microphone Cable The TF47 is a new design based on the “German” sound, drawing inspiration from the historic U47 and M49. With a deep low end and a forward midrange, the TF47 is excellent for adding depth and presence to any source. These characteristics make it especially ideal for recording vocals, guitar amps, and drums.

Telefunken TF51

تماس بگیرید
Large-diaphragm Tube Condenser Microphone with 3 Polar Patterns, Power Supply, Shock Mount, Case, and 7-pin Microphone Cable The TF51 is a fresh take on the “Austrian” microphone sound associated with the TELEFUNKEN ELA M 251E and C12. The TF51 continues this legacy, exhibiting a smooth midrange and airy top end, capturing every nuance in pleasant detail. This is a reliable first choice for stand out vocals, acoustic instruments, and percussion.

Telefunken TF29

تماس بگیرید
Large-diaphragm Tube Condenser Mic with Cardioid Polar Pattern, Power Supply, Shock Mount, Case, and 7-pin Microphone Cable The TF29 Copperhead is an evolution of the CU-29 Copperhead, an original TELEFUNKEN Elektroakustik design that garnered fans for its natural and non-hyped tonality and unparalleled “quality for price”. The TF29 continues this reputation of outstanding sonic performance and value. It’s a workhorse microphone, accurately and honestly capturing vocals, acoustic and electric guitar, drums, and nearly any source put in front of it.

میکروفون استودیویی

میکروفون‌ها بر اساس کاری که انجام می دهند به نوع های مختلف تقسیم‌ بندی می‌شوند.

اگر بخواهیم به طور کلی به این موضوع  نگاه کنیم ، هیچ نوع دسته ‌بندی مخصوصی برای میکروفون‌ استودیویی در دنیای متنوع میکروفون‌ها نخواهد بود.

پس به چه میکروفون‌هایی می‌توان یک میکروفون استودیویی گفت ؟

ممکن است بتوانیم بین یک میکروفون استودیویی و میکروفون برای اجرای زنده Live Performance تفاوت هایی  قائل شویم.

ولی بعضی از میکروفون‌های استودیویی می توانند در اجرای زنده به کار بروند.

باید بگوییم که بهتر است برای انتخاب یک میکروفون خوب و مناسب ، دنبال ویژگی های دیگری باشید.

ویژگی که ما از یک میکروفن انتظار داریم، سوال اصلی است که ما از میکروفون برای چه کاری استفاده می کنیم؟

آیا می خواهیم یک کار به خصوص انجام دهیم یا می خواهیم طیف وسیعی از کارها را برای ما انجام دهد؟

به طور کلی برای رده بندی میکروفون‌های استودیویی باید از کیفیت زیاد بازتولید صدا و حساسیت آن‌ها سخن بگوییم.

کاربردهای میکروفون استودیویی

در مرحله اول باید دانست که میکروفن را برای یک استودیو حرفه‌ای می خواهید یا یک استودیوی خانگی؟

در اصل این اولین و مهمترین ملاک انتخاب ما برای انتخاب یک میکروفون استودیویی می باشد.

استودیو ضبط صدا یک مکان سر پوشیده مخصوص برای ضبط، میکس و تولید صدا است.

منابع صوتی می‌تواند انواع سازهای موسیقی، صدای خواننده، گویندگی یا دیگر افکت‌های صوتی باشد.

یعنی هر چیزی که با صدا ارتباط داشته باشد.

از ان جا که ویدیو با صدا همبسته است.

پس هر ویدیویی که قرار است ضبط شود یا به صورت زنده به روی آنتن برود هم احتیاج به یک استودیو صدا دارد.

اندازه و سطح حرفه‌ای استودیو به حد و اندازه‌های پروژه وابسته است.

بعضی استودیوها ظرفیت دارند که یک ارکستر صد ساز مختلف را در خود جا دهند.

این موضوع را با استودیو خانگی که قرار است فقط صدای گیتار را بازتولید کند مقایسه کنید.

پس مشخص است میکروفون استودیویی برای این دو محیط کاملا با هم تفاوت دارد .

موضوع دیگری که با اهمیت است احتیاج به یک دستگاه برای بازتولید هرگونه منبع صوتی چه برای پخش زنده یا ضبط و میکس صدا است.

میکروفون استودیویی در انواع و مشخصات مختلف می‌تواند این کار را انجام دهد.

ما از یک میکروفون استودیویی توقع داریم، که صدای مورد نظرمان را مطابق با کاری که انجام می دهیم را با لحن مطلوبی بازتولید کند.

در اصل صدا از منبع صوتی ایجاد می شود و به وسیله میکروفن آن را بازتولید می‌کنیم.

انواع میکروفون استودیویی (کاندنسر و داینامیک)

 میکروفون استودیویی کاندنسر (خازنی): این میکروفن ها یک انتخاب بی نظیر برای دریافت صدای خواننده، گوینده و فرکانس‌های بالا می باشند.

اگر می خواهید یک میکروفن استودیویی تهیه کنید، احتمالا  انتخاب شما دراین دسته قرار خواهد گرفت.

از دلیل هایی که این نوع میکروفن را برای کاردر استودیو سازگار کرده است، دریافت و ثبت و جزئیات با دقت بالا می باشد.

این نوع میکروفن ها از یک دیافراگم تقریبا سبک برخوردار هستند که از یک صفحۀ ثابت در فضای داخلی بدنه میکروفن آویزان شده است.

موج های صوتی با ایجاد فشار هوای متفاوت بر این دیافراگم، باعث حرکت آن می‌شوند.

میکروفن استودیویی داینامیک: برخلاف میکروفون‌های کاندنسر، در این نوع میکروفن ها برای تبدیل حرکت به وجود امده از لرزش دیافراگم به انرژی الکتریکی، از یک سیم ‌پیچ استفاده می‌شود.

خروجی میکروفون‌های داینامیک نسبت به کاندنسرها خیلی کمترمی باشد این موضوع، در وقت هایی که سیگنال دریافتی  خیلی قدرتمند است، مفید است.

از میکروفن های داینامیک در وکال‌های پرقدرت ، ضبط صداهای قوی و استفاده در اجرای زنده استفاده می شود .